Monday, April 28, 2014

Lider u Marketingu


LIDER- Liderstvo


Liderstvo je jedna od najviše analiziranih, a najmanje 
shvaćenih pojava na zemlji“

 
(James McGregor Burns)


Riječ lider- potiče od glagola (to lead)- voditi, usmjeravati, 
podsticati.
Liderstvo- proces u kome pojedinac utiče na članove grupe u svrhuostvarivanja zajedničkog cilja.
Definicije liderstva: 


* Liderstvo se ispoljava kada pojedinci mobilišu institucionalne, 
političke, psihološke i druge resurse kako bi pobudili, angažovali i 
zadovoljili motive sledbenika (Burns, 1978) 
*Liderstvo je proces uticanja na aktivnosti organizovane grupe ka 
postizanju ciljeva (Rauch&Behling,1984) 
*Liderstvo je proces davanja svrhe (pravac delovanja) 
zajedničkom radu i izazavinja dobrovoljnog napora koji se ulaže 
za ispunjenje ciljeva (Jacobs&Jaques, 1990) 
*Liderstvo je sposobnost promene kulture, započinjanje procesa 

razvojnih promena (Shein, 1992) 

Definicije liderstva: 
* Liderstvo se ispoljava kada pojedinci mobilišu institucionalne, političke, psihološke i druge resurse kako bi pobudili, angažovali i zadovoljili motive sledbenika (Burns, 1978) 
*Liderstvo je proces uticanja na aktivnosti organizovane grupe ka postizanju ciljeva (Rauch&Behling,1984) 
*Liderstvo je proces davanja svrhe (pravac delovanja) zajedničkom radu i izazavinja dobrovoljnog napora koji se ulaže za ispunjenje ciljeva (Jacobs&Jaques, 1990) 
*Liderstvo je sposobnost promene kulture, započinjanje procesa 
razvojnih promena (Shein, 1992) 

file:///C:/Users/User/Desktop/Nauticki_turizam9%20(1).pdf
http://www.ekof.bg.ac.rs/nastava/organizaciono%20ponasanje/2011/LIDERSTVO.pdf

• Elementi liderstva koje podrazumevaju svi autori: 
* promena, 
* sledbenici, 
* uticaj i 
* cilj. 
Šest konstanti liderstva: priča, publika, organizacija, oličenje, obraćanje i veština (Gardner, 1996). 

Lideri moraju da znaju kada i kako da ublaže napetost koju izazivaju sukobljeni pojedinci, da pronađu zajedničku osnovuza kompromis, ne samo za sebe, već i za druge. A iznad svega, moraju biti u stanju su da osjete i pokažu razumijevanjeza ono što drugi osećaju.


Samopouzdanje

Istinsko samopouzdanje je ubjeđenje , zasnovano na znanju, gledanju u budućnost i dokazanom uspješnom radu, da susopstveni pogledi, ciljevi i programi oni pravci koji vode ka rješavanju aktuelnih problema.

Kreativnost i inicijativa

Najbolje ideje za poslovne i proizvodne strategije ne moraju uvijek dolaziti od rukovodioca na vrhu. Njemu je mnogovažnije da razvija i održava stvaralački duh otvoren za nove mogućnosti. Vođina kreativnost na najbolji način dolazi doizražaja u odabiranju najboljih novih ideja prezentovanih od strane saradnika i u nastojanjima da se one realizuju


Objektivnost i uravnoteženost

Vođama u poslovnim firmama pre svega je potrebno „intelektualno poštenje – iskrena objektivnost, spremnost da se dokraja suoče sa činjenicama onda kad nisu u pravu.“Uz takvu objektivnost potrebna je još i emocionalna uravnoteženost. 

  • 
    
    
    Optimizam
    Oduševljenje i optimizam su spoljni izrazi samopouzdanja. Oni, naravno, moraju biti iskreni,jer ako nisu,zaposleni odmahotkrivaju lažne note i brzo gube vjeru u vještačke izlive optimizma. Iako direktorima nije lako da svaki dan nađu razlogda budu veseli, to je, ipak, jedna od onih odlika koje doprinose njihovoj efikasnosti u ulozi vođa.
    Rješavanje konflikata 
    Osnovni problemi sa kojima se menadžeri srijeću, jesu: konflikti i sukobi, neostvarivanje planiranog programa, lošimeđuljudski odnosi, itd. Konflikt može biti pozitivan i negativan.
    Upravljanje konfliktima
    Kadaje reč o upravljanju konfliktima, tada je kompletan proces u rukama
    Lidera/menadžera.
    On preduzima korake kojisu najčešće usmjereni sam na jednu stranu u konfliktu, kako bi konflikt držao pod kontrolom, vodeći računa o eliminisanjustanja frustracije i stresa.
     Postoji više metoda u praksi pomoću kojih lideri kontrolišui rješavaju nastale konflikte u organizaciji. To susljedeće metode:
    Konfrontacija:
    ova metoda se koristi u situacijama kada je konflikt suviše niskog intenziteta, u fazi ''apatije''.Lider/menadžer privodi konflikt u fazu višeg intenziteta, na taj način što konfrontira strane koje su delovaleuspavano. Ovim se postiže pozitivan efekat jer se organizacija iz stanja učmalosti postepeno prevodi u stanjepromjena nabolje.
    Povlačenje:kada je konflikt postao suviše intenzivan ili destruktivan, lider/menadžer može da zahteva od nekihučesnika da se povuku. Aktivnim učestvovanjem lidera konflikt se prevazilazi. Ovo je primjer destruktivnogdejstva konflikta po organizaciju.
    Prisiljavanje:na sličan način, on može da prisili neke učesnike u konfliktu da odustanu
    od određenih akcija ilistavova,sagledavajući moguće povoljne i nepovoljne posljedice tog postupka.
    Ublažavanje:lider/menadžer nastoji da nađe zajedničke interese rivalskih strana i tako smanji nivo intenzitetakonflikta.
    Kompromis:Lider/menadžer predlaže kompromis i svodi konflikta na optimalnu meru.

















No comments:

Post a Comment